محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 138
  • بازدید دیروز : 2119
  • بازدید کل : 574437

تعویق امتحانات نهایی


به منظور پیش گیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا ، زمان برگزاری امتحانات نهایی ۹۹ پایه دوازدهم به تعویق افتاده است و بر خلاف سال های قبل که معمولا از اوایل خرداد آغاز می شد ، از 17 خرداد ماه آغاز و تا 14 تیر ماه ادامه خواهد داشت و به دنبال آن کنکور سراسری نیز آخر مرداد ماه برگزار خواهد شد .

برای مشاوره تعویق امتحانات نهایی خرداد 99

 



امتحانات نهایی پایه دوازدهم از آن جا که نقطه پایان تحصیل هر دانش آموز در مدارس می باشد از اهمیت ویژه ای برخوردار است . دانش آموزان با قبولی در امتحانات نهایی مدرک دیپلم خود را دریافت کرده و از تحصیل در دبیرستان فارغ التحصیل می شوند . یکی دیگر از دلایل اهمیت بسیار بالای امتحانات نهایی پایه دوازدهم ، تاثیر مستقیم معدل دیپلم در موفقیت در کنکور و ورود به دانشگاه و ادامه تحصیلات عالی می باشد .

هر ساله دانش آموزان پایه دوازدهم برای کسب موفقیت در امتحانات نهایی سخت تلاش می کنند و با آگاهی از برنامه امتحانات نهایی و زمان برگزاری آن ، برای مطالعه ، جمع بندی و مرور دروس خود برنامه ریزی مناسب را انجام می دهند . اما ممکن است در یک سال تحصیلی ، به دلایل مختلف اعم از گسترش بیماری های ویروسی و ... زمان برگزاری امتحانات نهایی به تعویق بیفتد .

به عنوان مثال ، امسال در سال 99 به دلیل شیوع ویروس کرونای جدید ، مدارس به مدت طولانی تعطیل شده و به دنبال آن امتحانات نهایی نیز به تعویق افتاد . در ادامه این مقاله ، به جزئیات تعویق امتحانات نهایی پایه دوازدهم در سال تحصیلی 99 – 1400 پرداخته ایم .

 

تعویق امتحانات نهایی دروس نظری پایه دوازدهم

با توجه به گسترش ویروس کرونای جدید ، مدارس با دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیل شد و وزارت آموزش و پروش با ارائه برنامه های آموزشی تلویزیونی و بعد از آن با ارائه نرم افزار شاد یا شبکه اجتماعی دانش آموزان اقدام به پیگیری آموزش دانش آموزان از راه دور و از طریق مجازی نمود . با نزدیک شدن به پایان یافتن محتوای آموزشی نگرانی دانش آموزان در خصوص امتحانات نهایی افزایش یافت و زمان برگزاری امتحانات نهایی به تعویق افتاد .

وزارت آموزش و پرورش اولویت را به دانش آموزان پایه دوازدهم به دلیل حساسیت امتحانات نهایی و هم چنین تاثیر آن در کنکور قرار داد . هم اکنون با تلاش و همت وزارت آموزش و پرورش زمان برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم اعلام شده است و امکان برگزاری حضوری امتحانات نهایی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی فراهم شده است که در ادامه می توانید تاریخ دقیق برگزاری امتحانات نهایی را مشاهده نمایید .

 

*** امتحانات نهایی پایه دوازدهم از 17 خرداد آغاز و تا 14 تیر ادامه خواهد داشت . دانش آموزان می توانند از تاریخ 27 اردیبهشت تا 10 خرداد به مدارس خود صرفا برای رفع اشکال مراجعه نمایند .***

 

لازم به ذکر است حضور در مدارس پس از بازگشایی مدارس در تاریخ 27 اردیبهشت اجباری نبوده و صرفا به منظور رفع اشکال می باشد . هم چنین می توانید برای مشاهده برنامه کامل امتحانات نهایی پایه دوازدهم به تفکیک رشته ، مقاله زیر را مطالعه نمایید .

حتما بخوانید: برنامه امتحانات نهایی خرداد ۹۹

 

 

 

 

تعویق امتحانات نهایی دروس عملی رشته های هنرستان

امتحانات نهایی دروس شایستگی ‌های فنی ، شاخه فنی حرفه ‌ای و کاردانش در داخل و یا خارج هنرستان با اولویت پایه دوازدهم با تصویب شورای مدرسه و هماهنگی اداره خواهد بود . مدارس موظفند با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از دانش آموزان پایه دوازدهم هنرستانی ارزشیابی دروس عملی را به صورت حضوری در مدارس انجام دهند .

با توجه به این که حدود 15 تا 20 جلسه نیاز است تا دو پودمان باقی مانده از پنج پودمان مهارتی هنرستانی ‌ها ارائه شود برای ارائه آموزش‌ شایستگی‌ های فنی ، دانش آموزان پایه دوازدهم اولویت دارند و دروس پایه و شایستگی‌های غیر فنی مشابه سایر پایه ‌ها انجام می‌ شود .

درباره دروس شایستگی ‌های فنی شامل استاندارد مهارت در کاردانش و شایستگی ‌های فنی در رشته‌ های شاخه فنی حرفه‌ای ، چون این شایستگی‌ های فنی باید به روش کارگاهی ارائه شوند هم آموزش به صورت حضوری خواهد بود و هم ارزشیابی همزمان با آموزش انجام می ‌شود که این دوره‌ ها هم زمان با بازگشایی مدارس از 27 اردیبهشت برگزار می‌ شود .

 

*** تکمیل فرآیند آموزش و امتحانات نهایی دروس عملی هنرستانی ها به تعویق افتاده است و به صورت حضوری و از 27 اردیبهشت ماه تا 15 مرداد خواهد بود .***

 

هم چنین امتحانات نهایی دروس نظری برای دانش ‌آموزان هنرستانی پایه دوازدهم همانند دیگر رشته ها به صورت حضوری بوده و از تاریخ 17 خرداد تا 14 تیر برگزار خواهد شد که در بالا نیز به آن اشاره شده است . برای برخی رشته ‌ها مثل رشته های کامپیوتر و حسابداری که امکان ارائه برنامه های درسی از تلویزیون یا در برنامه شاد وجود داشت آموزش در دو پودمان باقی مانده انجام می شود .

لازم به ذکر است امتحانات مدارس در دیگر مقاطع با امتحانات نهایی پایه دوازدهم متفاوت بوده و برخی به صورت حضوری و برخی به صورت ارزشیابی کیفی معلمان و غیر حضوری می باشد . برای کسب اطلاعات بیشتر درباره زمان برگزاری امتحانات مدارس در دیگر مقاطع می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید .

بیشتر بخوانید: زمان برگزاری امتحانات مدارس

 

 

 

 

توصیه می کنیم برای اطلاع از آخرین اخبار تعویق زمان برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم ، عضو کانال تلگرام مدارس هیوا شوید و یا صفحه اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال نمایید . هم چنین اگر هر سوالی در رابطه با تعویق زمان بر گزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم دارید ، می توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس حاصل نمایید . در آخر با توجه به نزدیک شدن زمان برگزاری امتحانات نهایی توصیه می کنیم به مقاله نمونه سوالات امتحان نهایی که در ادامه آمده است رجوع کنید

 

در ادامه بخوانید: نمونه سوالات امتحان نهایی



سوالات متداول

 

1- ✔️ آیا برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم به تعویق افتاده است ؟

✔️ زمان برگزاری امتحانات نهایی به دلیل شیوع ویرس کرونا به تعویق افتاده است که در این مقاله ، زمان دقیق برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم آمده است .



2- ✔️ آیا امتحانات نهایی دروس عملی رشته های هنرستان هم به تعویق افتاده است ؟

✔️ برگزاری زمان امتحانات نهایی دروس عملی دانش آموزان پایه دوازدهم هنرستان هم به تعویق افتاده است که در این مقاله می توانید زمان دقیق برگزاری امتحانات دروس عملی پایه دوازدهم رشته های هنرستان را مشاهده نمایید .



3- ✔️ دانش آموزان پایه دوازدهم چگونه می توانند تا قبل از برگزاری امتحانات نهایی ، رفع اشکال انجام دهند؟

✔️ همان طور که در این مقاله به آن اشاره شده است ، دانش آموزان پایه دوازدهم می توانند از 27 اردیبهشت تا 10 خرداد با مراجعه حضور به مدارس ، رفع اشکال خود را انجام دهند .

منبع : تعویق امتحانات نهایی

  انتشار : ۷ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 23

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما