محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 38
  • بازدید دیروز : 267
  • بازدید کل : 574604

شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت


متقاضیان شرکت در آزمون دکتری وزارت بهداشت 99 می بایست پیش از ثبت نام ، شرایط عمومی و اختصاصی این آزمون را که در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹ ذکر شده به دقت مطالعه کرده و تنها در صورتی که تمامی شرایط را دارا باشند می توانند در این آزمون ثبت نام کنند .



مرکز سنجش پزشکی کشور هر ساله با هدف جذب نیروی انسانی متعهد از میان متقاضیان رشته های علوم پایه پزشكی ، بهداشت و تخصصی ، داروسازی و دندانپزشكی برای مقطع دکتری تخصصی و پژوهشیدانشجو می پذیرد . داوطلبان تحصیل در مقطع دکتری وزارت بهداشت در سال 99 می بایست شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه ثبت نام را دارا باشند تا بتوانند در این آزمون ثبت نام و شرکت نمایند . به دلیل اهمیت این موضوع ، در ادامه مقاله شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام دکتری وزارت بهداشت ۹۹ را ذکر می کنیم .

 

شرایط عمومی ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 99

داوطلبانی مجاز به شرکت در آزمون دکتری وزارت بهداشت هستند که قبل از هر چیز دارای شرایط عمومی تعیین شده از طرف وزارت بهداشت باشند . شرایط عمومی ثبت نام این آزمون برای داوطلبان در تمام مراحل تحصیلی و شغلی به شرح زیر است :

  1. برخورداری از سلامت و توانایی جسمانی متناسب رشته انتخابی

  2. و عدم اعتیاد به مواد مخدر و داشتن شرایط عمومی متداول در آزمون های مختلف کشور

  3. اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان درج شده در قانون اساسی

  4. عدم مخالفت با قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی ایران

  5. نداشتن سوء پیشینه و عدم وابستگی به احزاب و گروه های محارب

بیشتر بخوانید : ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

 

 

 

 

شرایط اختصاصی ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 99

شرایط اختصاصی برای ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 99 در رشته های علوم پایه پزشکی ، بهداشت و تخصصی ، داروسازی و دندانپزشکی به شرح زیر است :

1. داوطلبان دارای دانشنامه کارشناسی ارشد مرتبط با دکتری حرفه ای ( پزشکی ، دندان پزشکی ، داروسازی ، دامپزشکی و علوم آزمایشگاهی ) باشند .

2. دانشجویان نیمسال آخر می بایست تا تاریخ 99/6/31 فارغ التحصیل شوند . در غیر این صورت پس از اعلام نتایج ، پذیرش آن ها لغو و از آزمون سال آینده محروم خواهند شد .

3. داوطلبان مجازند که صرفا در یکی از دوره های دکتری تخصصی یا دکتری پژوهشی شرکت کنند و حداکثر می توانند در دو رشته که در دو نوبت متفاوت برگزار می شوند ثبت نام کنند .

4. پذیرفته شدگان نهایی آزمون دکتری تخصصی 98-99 دوره های روزانه که انصراف داده اند یا در دانشگاه ثبت نام نکرده از آزمون سال بعد محروم خواهند شد .

5. داوطلب در زمان ثبت نام در آزمون دکتری علوم پزشکی ، نباید در هیچ یک از موسسات آموزشی و تحقیقاتی كشور مشغول به تحصیل باشد .

6. داشتن نمره زبان در یکی از آزمون های معتبر زبان برای شرکت در آزمون دکتری تخصصی الزامی نیست و تنها در مرحله مصاحبه دارای امتیاز است .

7. وضعیت خدمت سربازی داوطلبان ذکور می بایست در حین ثبت نام در یکی از حالات زیر باشد :

  • دارای کارت پایان خدمت هوشمند
  • دارای کارت معافیت دائم از خدمت هوشمند
  • دانشجویانی که در سنوات مجاز تحصیلی فارغ التحصیل می شوند .
  • متولدان نیمه ی اول سال 1349 و قبل از آن به شرط این كه تغییر سن نداده باشند .
  • مشمولان دارای برگه ی آماده به خدمت بدون غیبت كه زمان پذیرش و ثبت نام آنان در دانشگاه ، قبل از تاریخ اعزام به خدمت ( مندرج در برگ اعزام ) باشد .
  • واجدان شرایط معافیت سنی از سوی مقام معظم رهبری

8. داوطلبان می توانند قبل از شروع و یا در پایان طرح نیروی انسانی در کنکور دکتری علوم پزشکی 99 شركت كنند و در صورتی كه در حین انجام طرح نیروی انسانی در آزمون قبول شوند ، امکان ترخیص برای ادامه تحصیل فراهم خواهد شد .

حتما بخوانید: ثبت نام طرح نیروی انسانی دکتری وزارت بهداشت

 

مشاوره شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 99

برای مطالعه تمامی شرایط اختصاصی ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 99 توصیه می شود دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۹۹ را مطالعه فرمائید و در صورت وجود ابهام در هر قسمت با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس بگیرید . کارشناسان این مرکز از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پاسخگوی سوالات شما در این زمینه خواهند بود . همچنین جدیدترین اخبار مربوط به این آزمون از طریق کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دکتری تخصصی هیوا اطلاع رسانی می شود .

در ادامه بخوانید : دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت

 

 




سوالات متداول

 

1- ✔️ آیا داشتن مدرک زبان از شروط ثبت نام در آزمون دکتری وزارت بهداشت است ؟

✔️ خیر . جهت ثبت نام در آزمون دکتری وزارت بهداشت داشتن مدرک زبان الزامی نیست و سایر شرایط شرکت در این آزمون در متن مقاله ذکر شده است .



2- ✔️ داوطلبان آزمون دکتری بهداشت می توانند در آزمون چند رشته شرکت کنند ؟

✔️ داوطلبان می توانند حداکثر در دو رشته که در دو نوبت متفاوت برگزار می شوند ، شرکت نمایند که سایر شرایط شرکت در آزمون دکتری بهداشت را می توانید در این مطلب بخوانید .



3- ✔️ آیا کسانی که در حال گذراندن طرح نیروی انسانی هستند می توانند در آزمون دکتری بهداشت ثبت نام کنند ؟

✔️ بله . در صورتی كه داوطلبان در حین انجام طرح نیروی انسانی در آزمون قبول شوند ، امکان ترخیص برای ادامه تحصیل فراهم خواهد شد .

منبع : شرایط ثبت نام دکتری وزارت بهداشت

  انتشار : ۱۱ تیر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 24

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما