محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 134
  • بازدید دیروز : 267
  • بازدید کل : 574700

شرایط هیات علمی شدن دانشگاه


برای هیات علمی شدن داوطلبان باید در زمان مقرر به سایت مرکز جذب هیئت علمی دانشگاه های دولتی، آزاد و همچنین دانشگاه های تحت نظر وزارت بهداشت مراجعه نموده و در فراخوان جذب مورد نظر ثبت نام نموده و مدارک و مستندات لازم برای پذیرش را ارائه دهند.

 

 

داوطلبانی که مایل به تدریس در دانشگاه ها و فعالیت در هیات علمی واحدهای مختلف دانشگاهی هستند، می توانند در زمان انتشار فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه ها، نسبت به ثبت نام فراخوان مورد نظر در سایت مرکز جذب هیات علمی اقدام نمایند.

از آنجا که داوطلبان سوالات زیادی پیرامون چگونه می توانیم جذب هیئت علمی شویم دارند، در این مقاله شرایط هیات علمی شدن، ثبت نام هیات علمی دانشگاه و مشاوره هیات علمی شدن توضیح داده شده و نحوه ثبت نام در فراخوان هر یک از دانشگاه های کشور بررسی شده است.

 

شرایط هیات علمی شدن

متقاضیان ثبت نام و پذیرش در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه های مختلف، باید در زمان ثبت نام فراخوان جذب هیات علمی، به سایت مرکز جذب دانشگاه مورد نظر مراجعه نموده و مدارک و مستندات لازم را ارائه کرده و فرم های مربوطه را تکمیل نمایند. برای جذب هیات علمی شدن داوطلبان باید شرایط عمومی و اختصاصی را داشته باشند که در زمان ثبت نام این شرایط با جزئیات اعلام می شود. در این قسمت از مقاله شرایط هیات علمی شدن در قالب شرایط عمومی و اختصاصی بیان شده است.

 

شرایط عمومی هیات علمی شدن

 

تابعیت جمهوری اسلامی ایران

 

تدین به دین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی مندرج در قانون اساسی کشور

 

اعتقاد و التزام عملی به نظام و قانون اساسی کشور ایران

 

عدم محرومیت از استخدام در ارگان های دولتی

 

عدم اعتیاد به مواد مخدر ، روان گردان و دخانیات

 

داشتن سلامت روحی و جسمی متناسب با فعالیت مورد نظر

 

داشتن مدرک پایان خدمت و یا معافیت قانونی از دوره سربازی

 

داوطلبانی که هر یک از شرایط عمومی هیات علمی شدن را نداشته باشند، از ادامه روند ثبت نام حذف شده و امکان پذیرش در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه های مختلف را نخواهند داشت.

 

شرایط اختصاصی هیات علمی شدن

 

علاوه بر شرایط عمومی، یک سری شرایط اختصاصی نیز در زمان ثبت نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه ها اعلام شده که در این قسمت از مقاله توضیح داده شده است.

 

دارا بودن مدرک تحصیلی خواسته شده در فراخوان و متناسب با مراتب مورد نظر

 

دارا بودن شرط سنی اعلام شده برای مدارک مختلف دانشگاهی و رعایت سقف سنی مورد نظر برای هر مقطع که توسط مرکز جذب هیات علمی دانشگاه های مختلف اعلام می شود.

 

تسلط کامل بر حداقل یک زبان خارجی

 

همخوانی و تناسب رشته تحصیلی متقاضیان در دو مقطع آخر تحصیلی با رشته ثبت نامی در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه ها

 

دارا بودن شرط حداقل معدل لازم برای جذب در هیات علمی دانشگاه ها

 

امکان انتخاب حداکثر 3 استان به عنوان اولویت داوطلبان

 

مشمولین سهمیه های جذب هیات علمی، باید در زمان ثبت نام مدارک و مستندات لازم را ارائه کرده تا در صورت تایید مرکز، بتوانند از سهمیه خود در ثبت نام و پذیرش استفاده نمایند.

 

داوطلبانی که هر یک از شرایط اختصاصی هیات علمی شدن را نداشته باشند، از ادامه روند ثبت نام حذف شده و امکان پذیرش در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه های مختلف را نخواهند داشت.

 

در صورت ایجاد هر گونه تغییر در شرایط هیات علمی شدن، این مقاله به روزرسانی شده و همچنین در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام هیوا اطلاع رسانی می شود.

 

به داوطلبان توصیه می شود در صورت تمایل به جذب در هیات علمی و تدریس در دانشگاه ها، مقاله ای که در ادامه قرار داده شده را مطالعه نموده تا با شرایط و نحوه جذب هیات علمی دانشگاه های وزارت علوم آشنا شوند.

 

 

 

ثبت نام هیات علمی دانشگاه

معمولا دانشگاه ها و موسسات با افزایش ظرفیت ها و هم چنین بازنشستگی اعضای هیات علمی قبلی، برای تکمیل کادر خود از طریق مرکز جذب اعضای هیات علمی فراخوان جذب را اعلام می کنند. البته معمولا جذب اعضای هیات علمی در زمانی مشخص در سال انجام می شود. زمان ثبت نام فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم از سوی مرکز جذب اعضا اعلام می شود. در این قسمت از مقاله به سوال داوطلبان درباره چگونه می توانیم جذب هیئت علمی شویم، پاسخ داده شده است.

 

ثبت نام هیات علمی وزارت علوم

 

دانشگاه های تحت نظر وزارت علوم از طریق مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، زمان ثبت نام جذب هیات علمی را در اطلاعیه های سایت این مرکز منتشر می نمایند. زمان ثبت نام فراخوان جذب هیات علمی از 17 آبان ماه می باشد.

 

 

ثبت نام جذب هیات علمی وزارت علوماز 17 آبان ماه آغاز می شود

 

داوطلبان برای انجام ثبت نام جذب هیات علمی وزارت علوم باید در زمان مقرر به سایت مرکز جذب اعضای هیئت علمی به آدرس mjazb.ir مراجعه نموده و وارد بخش ثبت نام متقاضیان جذب شوند.

 

پس از انجام مراحل ثبت نام و تکمیل فرم عضویت در سایت، با ورود به سایت توسط نام کاربری و رمز عبور، داوطلبان می توانند فراخوان های قابل ثبت نام را مشاهده نموده و فراخوان مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

 

سپس در مراحل بعدی داوطلبان باید اطلاعات شخصی و مستندات خواسته شده را تکمیل نموده و وجه ثبت نام را پرداخت نمایند. در مرحله بعدی متقاضیان اولویت های خود را برای پذیرش در دانشگاه های مختلف تعیین می کنند.

 

ثبت نام هیات علمی وزارت بهداشت

 

دانشگاه های تحت نظر وزارت بهداشت از طریق مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت، زمان ثبت نام جذب هیات علمی را در اطلاعیه های سایت این مرکز منتشر می نمایند. زمان ثبت نام فراخوان جذب هیات علمی وزارت بهداشت سال گذشته از 27 اسفند ماه بوده و پیش بینی می شود زمان ثبت نام فراخوان در سال 1400 نیز در همین زمان انجام شود.

 

 

زمان ثبت نام جذب هیات علمی وزارت بهداشتدر این مقاله اطلاع رسانی می شود

 

داوطلبان برای انجام ثبت نام جذب هیات علمی وزارت بهداشت باید در زمان مقرر به سایت مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت به آدرس jazb.aac.behdasht.gov.ir مراجعه نموده و اطلاعیه فراخوان جذب را مطالعه نمایند.

 

پس از مطالعه اطلاعیه جذب هیات علمی، متقاضیان می توانند به بخش ثبت نام فراخوان جذب وارد شده و فرم ثبت نام را تکمیل نمایند.

 

سپس در مراحل بعدی داوطلبان باید اطلاعات شخصی، مدارک و مستندات خواسته شده را تکمیل نموده و وجه ثبت نام را پرداخت نموده و کد رهگیری ثبت نام را دریافت نمایند.

 

ثبت نام هیات علمی دانشگاه آزاد

 

واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی از طریق مرکز جذب و امور اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد، زمان ثبت نام جذب هیات علمی را در اطلاعیه های سایت این مرکز منتشر می نمایند. زمان ثبت نام فراخوان جذب هیات علمی سال گذشته دانشگاه آزاد از بهمن ماه بوده و انتظار می رود در سال جاری نیز زمان ثبت نام در همین تاریخ باشد.

 

 

زمان دقیق ثبت نام جذب هیات علمی دانشگاه آزاد در این مقاله اطلاع رسانی می شود

 

داوطلبان برای انجام ثبت نام جذب هیات علمی دانشگاه آزاد باید در زمان مقرر به سایت مرکز جذب اعضای هیئت علمی یعنی سامانه ساجد دانشگاه آزاد به آدرس sajed.iau.ir مراجعه نموده و وارد بخش ثبت نام متقاضیان جذب شوند.

 

سپس در این قسمت داوطلبان می توانند لیست رشته های مورد نیاز جذب هیات علمی ارائه شده در فراخوان جذب را مشاهده نمایند. سپس با تکمیل فرم عضویت در سایت، با ورود به سایت توسط نام کاربری و رمز عبور، داوطلبان می توانند فرآیند ثبت نام را آغاز نمایند.

 

سپس در مراحل بعدی داوطلبان باید اطلاعات شخصی و مستندات خواسته شده را تکمیل نموده و وجه ثبت نام را پرداخت نمایند. در مرحله بعدی متقاضیان اولویت های خود را برای پذیرش در دانشگاه های مختلف تعیین می کنند.

 

در صورت ایجاد هر گونه تغییر در زمان و نحوه ثبت نام فراخوان های جذب هیات علمی در دانشگاه های مختلف، این مقاله به روزرسانی شده و همچنین در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام هیوا اطلاع رسانی می شود.

 

داوطلبان برای آشنایی با نحوه استاد دانشگاه شدن در دانشگاه آزاد و همچنین زمان و نحوه ثبت نام در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد، می توانند مقاله زیر را مطالعه نمایند.

 

 

 

 

 

 

مشاوره هیات علمی شدن

داوطلبانی که مایل به ثبت نام در فراخوان جذب هیئت علمی هستند باید اطلاعیه های مرکز جذب هیات علمی را به دقت مطالعه کرده و از شرایط هیئت علمی شدن و شرایط سنی جذب هیات علمی مطلع شوند.

 

پذیرش در هیات علمی دانشگاه ها تنها از طریق ثبت نام در فراخوان های جذب هیات علمی دانشگاه ها انجام می شود.

 

داوطلبان باید در زمان ثبت نام رزومه خود را در سایت مرکز جذب ارائه کرده و مدارک و مستندات لازم را تحویل دهند.

 

داوطلبانی که هر یک از شرایط عمومی یا اختصاصی هیات علمی شدن را نداشته باشند، از ادامه روند ثبت نام و پذیرش هیات علمیحذف شده و ادامه روند پذیرشبرای آنها مقدور نیست.

 

پذیرش به عنوان هیئت علمی دانشگاه ها در سال های اخیر به دلیل تعدد واحدهای دانشگاهی، بازار کار مناسبی داشته و داوطلبان بسیاری با ثبت نام در فراخوان های جذب هیات علمی می توانند به عنوان استاد و هیئت علمی در دانشگاه های مختلف مشغول به کار شوند.

 

 

برای اطلاع از چگونه هیات علمی شدنو همچنین در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهام درباره آن، با سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا تماس بگیرید. کارشناسان سامانه مشاوره هیوا اطلاعات کامل در این زمینه را در اختیار شما قرار می دهند. همچنین می توانید با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام آزمون های استخدامی هیوا از آخرین اخبار این حوزه مطلع شوید.

 

 

 




سوالات متداول

 

1- ✔️شرایط هیات علمی شدن چگونه است؟

✔️شرایط عمومی و اختصاصی هیات علمی شدن از جمله داشتن تابعیت ایرانی، تناسب رشته دو مقطع آخر تحصیلی با رشته ثبت نامی فراخوان جذب و ... در این مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.



2- ✔️ثبت نام هیئت علمی دانشگاه های وزارت علوم چگونه است؟

✔️برای ثبت نام در فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم داوطلبان باید به سامانه mjazb.ir مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام داده که نحوه ثبت نام در این مقاله توضیح داده شده است.



3- ✔️ثبت نام در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد چگونه است؟

✔️برای ثبت نام در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد داوطلبان باید به سامانه sajed.iau.ir مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام داده که نحوه ثبت نام در این مقاله توضیح داده شده است.

منبع : شرایط هیات علمی شدن دانشگاه

  انتشار : ۳ بهمن ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 43

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما