محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 66
  • بازدید دیروز : 556
  • بازدید کل : 584919

دریافت کارت بیمه دانش آموزی


کارت بیمه دانش آموزی کارتی است که برای دانش آموزان در مواقع دشوار در نظر گرفته شده است. مدیران مدارس برای ثبت نام کارت بیمه دانش آموزی باید از طریق سایت همگام اقدام نمایند. ثبت نام دانش آموزان و دریافت کارت بیمه برای تمامی دانش آموزان اجباری است و مدیران مدارس می بایست در وارد کردن اطلاعات دانش آموزان دقت لازم را داشته باشند.

 

 

دریافت کارت بیمه حوادث دانش آموزی برای دانش آموزان مشغول به تحصیل در مدارس الزامی است. همان‌طور که از اسم آن مشخص است این نوع بیمه مربوط به دانش آموزان است نه افراد دیگر در جامعه. ثبت نام برای دریافت کارت بیمه مزایایی دارد مانند اینکه هر اتفاقی که در طی یک روز در طول مدرسه برای دانش آموز بیفتد مشمولبیمه خواهد بود.

پوشش و قرار داد این نوع بیمه در خصوص تمامی موارد مربوط به پزشکی است. از آنجایی که در فضای مدرسه ممکن است هر اتفاقی برای کودکان و نوجوانان رخ بدهد به همین دلیل انتخاب این نوع بیمه برای موارد ضروری بی اهمیت نیست. در این مقاله به بررسی اهمیت کارت بیمه دانش آموزی و نحوه دریافت کارت و استفاده از آن می پردازیم.

 

کارت بیمه دانش آموزی چیست؟

برای اینکه فرزندان دانش آموز تحت پوشش بیمه حوادث قرار گیرند، لازم است در ابتدا مطلع شوند که کارت بیمه دانش آموزی چیست و شامل چه مواردی می شود. برای اینکه شما به عنوان والدین و یا دانش آموز در رابطه با این کارت اطلاعات کسب کنید در اوایل سال تحصیلی مدیر مدرسه موظف است تا تمامی نکات مهم و مورد نظر در خصوص نحوه ثبت نام برای کارت بیمه به شما اطلاعاتی را ارائه نماید.

 

برای اینکه بتوانید فرم مورد نظر برای ثبت نام بیمه حوادث را تکمیل کنید، لازم است نکاتی را به خاطر داشته باشید. از جمله موارد مهم برای ثبت نام کارت بیمه دانش آموزی، نام و نام خانوادگی دانش آموز، کد ملی، تاریخ تولد، نام واحد آموزشی، نام پدر و... است. در صورتی که شما به درستی فرم مورد نظر را تکمیل نفرمایید، به شما اخطار داده میشود. ثبت نام کارت بیمه دانش آموزی برای تمامی دانش آموزان اجباری است.

 

بعد از اینکه تمامی موارد گفته شده توسط والدین و دانش آموزان ثبت شد لازم است تا تعهدی از جانب والدین در خصوص این ثبت نام ثبت شود. ثبت نام کارت بیمه برای دانش آموزان اجباری است. برای اینکه ثبت نام شما به درستی انجام شود، لازم است هزینه ای که در آن تاریخ و سال تحصیلی در نظر گرفته شده است توسط والدین دانش آموز پرداخت شود.

 

هزینه مورد نظر برای پرداخت حق بیمه ممکن است در طی سال های مختلف تغییر کند؛ بنابراین قیمت ثابتی ندارد. توجه داشته باشید در صورتی که مهر و امضای مدیر واحد آموزشی وارد این فرم نشود، فرم شما فاقد اعتبار است و توسط بیمه پوشش داده نمی شود.

 

تاریخ شروع و پایان این بیمه و در هنگام دریافت کارت بیمه دانش آموزی در ابتدای سال تحصیلی به مدت یک سال تا شروع سال تحصیلی بعدی است. تعهدات تحت پوشش بیمه برای موارد مختلفی است. هریک از موارد مختلف قیمت مورد نظر با خودش را دارد.

 

یکی از کاربرد های سایت همگام مشاهده برنامه کلاسی است. دانش آموزان در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مشاهده برنامه کلاسی خود در این سایت، می توانند مقاله زیر را مطالعه نمایند.

بیشتر بخوانید: مشاهده برنامه کلاسی در سایت همگام

 

 

نحوه ثبت نام کارت بیمه دانش آموزی

برای ثبت نام دانش آموزان در سامانه برای دریافت کارت بیمه حوادث دانش آموزی توسط مدیران در ابتدا باید وارد نرم افزار همگام hamgam.medu.ir که برای دانش آموزان و مدارس طراحی شده است شوید. برای اینکه بخواهید برای بیمه ثبت نام کنید نحوه ثبت نام مرحله به مرحله انجام میشود.

 

ورود به بخش بیمه دانش آموزی :

 

در مرحله بعد از نرم افزار همگام لازم است تا وارد بخش بیمه دانش آموزی شوید. البته توجه داشته باشید که قبل از انجام این مرحله لازم است تا قسمت به روز رسانی سامانه سناد را انتخاب و آن را به روز رسانی کنید. در واقع مرحله به روز رسانی برای به روز شدن اطلاعات وارد شده در سایت است که حدود 72 ساعت به طول می انجامد. از آنجایی که شما به عنوان دانش آموز می خواهید در این سامانه ثبت نام کنید نیازی به انجام این مرحله ندارید.

 

انتخاب گزینه ثبت نام :

 

همانطور که گفتیم وارد بخش بیمه دانش آموزان شوید. در بخش بیمه دانش آموزان دو گزینه وجود دارد با عنوان، ثبت نام و ثبت مستندات پرداخت که نیازی به توضیح ندارد و کاربرد هر کدام مشخص است.

 

ثبت نام دانش آموز :

 

بعد از ورود به بخش بیمه دانش آموزی برای دریافت کارت بیمه دانش آموزی لازم است تا گزینه ثبت نام را انتخاب کنید. بعد از ورود به قسمت ثبت نام لازم است تا قسمت ثبت نام دانش آموزان را انتخاب کرده و وارد آن شوید. برای ثبت نام لازم است تا کلاس مربوطه خود را انتخاب کرده و تایید و یا جستجو را بزنید. در قسمت بعدی لازم تا اسامی مورد نظر را بررسی کرده و اسمی که میخواهید بیمه به آن تعلق بگیرد را انتخاب کنید و سپس ثبت بیمه دانش آموزان را انتخاب کنید.

 

دانش آموزان باید ارزیابی حرکتی خود را به منظور سنجش میزان سلامتی خود انجام دهند، برای اطلاعات بیشتر می توانند مقاله زیر ار مطالعه نمایند.

بیشتر بخوانید: ارزیابی سواد حرکتی

انتخاب نوع بیمه:

 

بعد از اینکه گزینه هایی که توضیح داده شده، لازم است تا در مرحله بعد نوع بیمه مورد نظر را انتخاب کنید. در بخش انتخاب بیمه چهار گزینه وجود دارد با عنوان های، فرزندان شهدا، عادی، فرزندان جانباز، تحت پوشش کمیته امداد و در نهایت تحت پوشش بهزیستی که با توجه به شرایط، شما باید گزینه مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

 

تکمیل بخش مستندات:

 

بعد از اینکه تمام موارد مربوط به ثبت نام را وارد کردید گزینه ثبت را انتخاب کرده اید، به عقب و قسمت مستندات پرداخت بازگردید. بعد از اتمام تمامی مراحل لازم است تا هزینه مورد نظر را پرداخت کرده و تصویر پرداختی و فیش را عکس‌برداری کرده و ثبت می کنید.

 

بررسی و تائید:

 

بعد از انتخاب و ارسال تصویر در قسمت وضعیت تایید گزینه ای به نام در حال بررسی دیده می شود و در صورت تایید به شما اطلاع داده خواهد شد. با توجه به تمامی مواردی که به شما توضیح دادیم شما می توانید ثبت نام خود را انجام داده و برای ثبت نام نگرانی ای نداشته باشید.

 

دو روش عمده برای ثبت نام وجود دارد که توسط شما و مدیر مدرسه انجام می شود. در صورتی که مدیر مدرسه تمامی موارد را بر عهده بگیرد و مراحل ثبت نام را انجام دهد، تنها لازم است تا شما پول و هزینه مورد نظر را پرداخت کنید. همانطور که توضیح داده شد، نحوه ثبت نام برای دریافت کارت بیمه حوادث به این صورت است و در نهایت شما می توانید از تمامی تعهدات بیمه استفاده کنید.

 

دانش آموزان می توانند برای استفاده از سایت همگام از کاربرد دیگر سامانه همگام که مشاهده کارنامه می باشد نیز، بهره مند شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: دریافت کارنامه دانش آموزان از سایت همگام

 

 

 

 

نحوه دریافت کارت بیمه دانش آموزی

برای دریافت کارت بیمه دانش آموزی حوادث، لازم است تا وارد سایت همگام شوید. سایت همگام به نشانی hamgam.medu.ir یکی از سایت‌ هایی است که سازمان آموزش و پرورش برای دسترسی دانش آموزان به صورت آنلاین و غیر حضوری طراحی شده است. سامانه همگام قابلیت های زیادی برای دانش آموزان دارد و یکی از مهم ترین ویژگی ها، ثبت نام آسان برای بیمه دانش آموزی است.

 

سامانه همگام ویژگی های دیگری نیز دارد مانند، دریافت کارنامه، آزمون غربالگری همگام و... به همین دلیل برای دانش آموزان واجب است تا وارد این سامانه شوند. با توجه به توضیحاتی که درباره سایت همگام به شما ارائه شده، برای ورود به این سایت لازم است شماره ملی و رمز همگام را داشته باشید.

 

همانطور که ذکر شد، سایت همگام ویژگی های بسیار خوبی برای دانش آموزان دارد. یکی از مهم ترین مزایای این سایت دسترسی کامل دانش آموزان به همه بخش ها و ارتباط با تمامی بخش ها بدون حضور در مدرسه است. حتی اولیای دانش آموزان نیز می توانند از این سامانه استفاده کنند. حضور اولیا در این سامانه حضور در جلسات مدرسه‌ ای و اطلاع داشتن از فعالیت های فرزندشان را آسان تر کرده است.

 

سامان همگام 22 بخش کلی دارد که بنابراین نیازتان می توانید وارد هر یک از بخش ها شوید. در بخش بیمه دانش آموزی شما میتوانید پروسه ثبت نام را طبق آنچه بالاتر ارائه شده، انجام دهید. بعد از انجام دادن پروسه ثبت نام برای دریافت کارت بیمه دانش آموزی اقدامات لازم را انجام داده اید و خیالتان از این موضوع راحت باشد.

 

در صورتی که رمز ورود به سامانه همگام را فراموش کردید، نگرانی ای از این بابت نداشته باشید و با درخواست مجدد و بازگردانی رمز عبور وارد حساب کاربری و دانش آموزی شوید. دانش آموزانی که در سایت ثبت نام مدارس ثبت نام خود را انجام نداده اند و یا اطلاعاتی در این باره ندارند، می توانند مقاله زیر را مطالعه نمایند.

بیشتر بخوانید: سایت ثبت نام مدارس

 

 

 

مدت اعتبار کارت بیمه دانش آموزی

همانطور که توضیح داده شد، بعد از دریافت کارت بیمه حوادث دانش آموزی شما به عنوان دانش آموز به مدت یک سال تحت پوشش بیمه دانش آموزی در آمده و می توانید از امکانات این بیمه در صورت نیاز استفاده کنید. بیمه دانش آموزی به خصوص در سال های اخیر بسیار ضروری شده است و این پروسه به صورت اجباری در مدارس تحت نظر است.

 

در صورتی یک دانش آموز از دریافت بیمه دانش آموزی صرف نظر کند، از طریق مدیر مدرسه باید پیگیری شود. شرط اول حضور فرزندان و دانش آموزان در مدارس حفظ سلامتی دانش آموزان است. در صورتی که دریافت کارت بیمه حوادث دانش آموزی توسط مدیران برای دانش آموزان پیگیری نشود، در هنگام بروز حادثه و یا اتفاق برای مدیر مدرسه ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید.

 

از آنجایی که هزینه های بیمارستان و دریافت دارو به خصوص در سال های اخیر بسیار زیاد شده است، دریافت کارت بیمه هم به نفع دانش آموزان و هم خانواده و مدیران است. دانش آموزان به خصوص دانش آموزان پایه ابتدایی از آنجایی که سنشان کمتر است و ممکن است بازیگوش تر باشند قطعا به این نوع بیمه نیاز دارند. بیمه دانش آموزی به نوعی محافظت از کودکان و پرداخت هزینه های مربوط به دانش آموزان در صورت نیاز است.

 

سامانه پادا به منظور دسترسی راحت تر و سریع تر دانش آموزان به امکانات مربوط به ثبت نام، انتقال و انتخاب مدارس خود در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: سامانه پادا

 

مزایای کارت بیمه دانش آموزی

 

بیمه حوادث دانش آموزی مزایای بسیار زیادی را برای دانش آموزان در نظر دارد. البته تعدادی از رخدادها تا حدودی مزایا به حساب نمی آیند و در صورت رخ دادن دیگر به مزایا احتیاجی نیست. توجه داشته باشید که هر یک از مزایا مشمول قیمت و سقف معینی است.

 

در برخی موارد تعداد نیز مطرح می شود مانند، خرید ویلچر اما به طور کلی مورد استفاده قرار می گیرد. در سامانه همگام به طور دقیق می توانید با مزایای بیمه دانش آموزی آشنا شوید.

 

بیمه دانش آموزی شامل بخش های مختلفی از جمله مواردی که در این قسمت ذکر شده، می باشد.

 

جبران غرامت در صورت نقص عضو

 

جبران غرامت فوت

 

هزینه های مربوط به بیماری های سرپایی در بیمارستان

 

جبران هزینه هایی مربوط به عمل جراحی در صورت بستری شدن

 

هزینه پیوند و یا خرید کلیه

 

جبران 100 نمونه از موارد فوت در مدرسه غیر از بروز حادثه

 

جبران خرید ویلچر به تعداد 400 دستگاه

 

پرداخت هزینه های مربوط به کاشت حلزون برای گوش

 

پرداخت هزینه مربوط به خرید سمعک با سقف معین

 

پرداخت هزینه بیماری های صعب العلاج

 

اگر پس از مطالعه مقاله دریافت کارت بیمه دانش آموزی سوالی در خصوص نحوه ثبت نام و یا دریافت کارت بیمه دانش آموزی دارید، می توانید از طریق برقراری تماس تلفنی با کارشناسان مجرب مرکز مشاوره هیوا پاسخ سوالات خود را از ایشان جویا شوید.

 

دانش آموزان برای استفاده از ویژگی آزمون آنلاین در سامانه همگام و کسب اطلاعات درباره چگونگی استفاده از آن، می توانند مقاله زیر را به طور کامل مطالعه نمایند.

در ادامه بخوانید: آزمون آنلاین سایت همگام



سوالات متداول

 

1- ✔️ آیا صدور کارت بیمه برای تمامی دانش آموزان اجباری است؟

✔️ با توجه به متن مقاله، ثبت نام کارت بیمه دانش آموزی برای تمامی دانش آموزان اجباری است.



2- ✔️ دانش آموزان به چه روشی می توانند برای دریافت کارت بیمه خود اقدام نمایند؟

✔️ برای ثبت نام دانش آموزان ابتدا مدیران باید به سامانه همگام به نشانی hamgam.medu.ir وارد شوند، که به طور کامل در مقاله توضیح داده شده است.



3- ✔️ مدت زمان اعتبار کارت بیمه دانش آموزی چقدر است؟

✔️ هر کارت بیمه دانش آموزی به مدت یک سال تحصیلی برای استفاده دانش آموزان اعتبار خواهد داشت.

منبع : دریافت کارت بیمه دانش آموزی

  انتشار : ۳ بهمن ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 33

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما