محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 315
  • بازدید دیروز : 951
  • بازدید کل : 589210

نحوه ثبت اشتباه در انتخاب رشته ارشد


داوطلبانی که به دلیل اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 به رشته محل قبولی خود علاقمند نبوده و قصد تجدید نظر در فرم انتخاب رشته خود را دارند، می توانند به سایت سازمان سنجش مراجعه و با ارسال درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱، در صورتموافقت سازمان سنجش دررشته دیگری پذیرفته شوند.

 

 

شاید بهترین خبری که بتوان به شرکت کنندگان انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱داد، امکان بررسی درخواست اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد باشد. در گذشته سازمان سنجش فقط امکان بررسی اشتباه در مقطع کنکور سراسری را فراهم می کرد، اما طی چند سال گذشته داوطلبان کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری هم می توانند از این امکان بهره مند شوند.

 

بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد به داوطلبان این فرصت را می دهد که مواردی مانند درخواست تغییر دوره قبولی، درخواست به حد نصاب نرسیدن محل قبولی، درخواست مجوز شرکت در آزمون سال بعد و درخواست بررسی اولویت های بعدی را مورد بررسی قرار دهند.

 

در ادامه برای آشنایی داوطلبان کنکور ارشد با ارسال درخواست درباره هر کدام از موارد ذکر شده، ابتدا نحوه ورود به قسمت بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ در سایت سازمان سنجش را توضیح داده و سپس به بررسی هر کدام از این 4 درخواست می پردازیم.

 

نحوه ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401

برای ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد باید زمان اعلام نتایج نهایی کنکور ارشد 1401 وارد سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org شده و از گوشه بالای سمت چپ روی لینک " ورود به سیستم پاسخگویی " کلیک کنید.

 

مراحل درخواست اشتباه کارشناسی ارشد-1

 

اگر تاکنون در سایت سنجش حساب کاربری ایجاد نکردید روی گزینه عضویت در سایت کلیک کرده و با وارد کردن اطلاعات هویتی خود (شخصی که در آزمون شرکت کرده است) یک حساب کاربری ایجاد کنید و اگر قبلا در سایت سنجش حساب کاربری ایجاد کرده اید روی گزینه ورود به سیستم کلیک کرده و وارد سایت شوید.

 

نحوه ثبت درخواست اشتباه کارشناسی ارشد

 

در مرحله بعدی از منوی سمت راست روی گزینه "درخواست جدید" کلیک کنید.

 

بررسی درخواست اشتباه انتخاب رشته  کارشناسی ارشد

 

در صفحه جدید آزمون کارشناسی ارشد و سال ۱۴۰۱ را انتخاب کرده و روی جستجو کلیک کنید.

 

مراحل ثبت درخواست اشتباه  در انتخاب رشته کارشناسی ارشد

 

سپس در مقابل عنوان "بررسی اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای بررسی اولویت بعدی" روی گزینه "انتخاب" کلیک کنید.

 

بررسی ثبت درخواست اشتباه انتخاب رشته کارشناسی ارشد

 

در صفحه بعدی شماره داوطلبی و پرونده خود را در قسمت مربوطه وارد کنید.

 

توجه : مشخصات فردی اعم از نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد و کد ملی شما در این قسمت به صورت خودکار نشان داده می شود. از این رو حتما می بایست با حساب کاربری خود نسبت به ثبت درخواست در این قسمت اقدام نمایید.

 

نحوه بررسی اشتباه انتخاب رشته کارشناسی ارشد-6

 

در ادامه با تصویر زیر روبرو خواهید شد که به توضیح نحوه تکمیل قسمت های مختلف آن می پردازیم.

 

مرحله ثبت اشتباه انتخاب رشته کارشناسی ارشد-7

 

 

داوطلبان می توانند با مطالعه مقاله زیر از نحوه ثبت درخواست در سازمان سنجش مطلع گردند و در صورت داشتن درخواستی به سایت مربوطه مراجعه کنند و اعتراض و درخواست خود را ثبت نمایند.

 

 

درخواست تغییر دوره قبولی کارشناسی ارشد 1401

درخواست تغییر دوره قبولی که در سایت سازمان سنجش مطرح می شود احتمالا مناسب داوطلبانی است که در دوره روزانه قبول شده و اکنون قصد جا به جایی به دانشگاه های شهریه پرداز مانند دوره های شبانه، غیرانتفاعی، یا پردیس های خودگردان را دارند.

 

درباره اینکه آیا برعکس این کار ممکن است و داوطلبان پذیرفته شده در دوره شبانه یا پردیس خودگردان امکان درخواست تغییر دوره قبولی به روزانه را دارند یا خیر می بایست درخواست خود را ثبت کرده و شانس خود را در این باره بسنجند.

 

اگر داوطلب مدارکی ارائه دهد که نشان دهد اشتباهی در انتخاب رشته انجام شده، سازمان سنجش با درخواست داوطلب در سیستم پاسخگویی موافقت می نماید.

 

 

 

 

 

درخواست به حد نصاب نرسیدن محل قبولی کارشناسی ارشد 1401

گاها این اتفاق افتاده است که داوطلبان بعد از مشاهده نتیجه قبولی خود و برای ثبت نام نهایی به دانشگاه مربوطه مراجعه کرده اند، اما به دلیل "به حد نصاب نرسیدن" از ثبت نام بازمانده اند.

 

سازمان سنجش برای این دسته از داوطلبان این امکان را فراهم کرده است که با انتخاب گزینه " به حد نصاب نرسیدن محل قبولی " اعتراض خود به این موضوع را ثبت کنند. در نقطه مقابل هم احتمالا سازمان سنجش با بررسی اعتراضات، یک دانشگاه دیگر را برای ثبت نام به داوطلبان پیشنهاد خواهد داد.

 

اگر با اعتراض به حدنصاب نرسیدن محل قبولی داوطلب موافقت نشود، داوطلب می تواند برای شرکت در رشته دیگر اقدام کند. باز هم اگر با این مورد موافقت نشود، داوطلب می تواند در ارشد بدون کنکور ثبت نام نماید.

 

 

 

 

درخواست مجوز برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سال آینده

هرساله بعد از اعلام نتایج کارشناسی ارشد با داوطلبانی روبه رو می شویم که یا به دلیل نارضایتی از محل قبولی یا انتخاب رشته اشتباه، در یک رشته محل روزانه پذیرفته شده اند و نگران از این هستند که با وجود عدم ثبت نام نهایی در دانشگاه، از آزمون سال بعد نیز محروم خواهند بود.

 

در سال های گذشته شاهد این بودیم که اگر داوطلبی در دوره روزانه کنکور ارشد قبول می شد، سال بعد از شرکت در ارشد محروم می شد. اما اکنون بر اساس مصوبه جدید دیوان عدالت، داوطلبانی که در دوره های روزانه سال پیش قبول شده ولی در دانشگاه نام نویسی نکرده یا انصراف داده اند، مجاز به ثبت نام ارشد سال بعدی هستند.

درخواست بررسی اولویت های بعدی

اگر کارنامه نهایی کارشناسی ارشد را مشاهده کرده باشید، می توانید شانس قبولی خود در انتخاب های پایین تر از محل قبولی فعلی را متوجه شوید. حال داوطلبانی که به دلیل اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد از رشته محل قبولی فعلی رضایت ندارند و می خواهند درخواست بررسی اولویت های بعدی خود را دهند، کافیست این گزینه را انتخاب کرده و سپس در کادر مقابل، کد 5 رقمی رشته محل مورد نظرشان را وارد کنند. دقت کنید که حتما با بررسی کارنامه نهایی خود مطمئن شوید که شانس قبولی در رشته محل مورد نظر خود را داشتید. زیرا در غیر این حالت شانس موافقت با درخواست شما پایین خواهد بود.

 

در پایان مقاله ذکر این نکته لازم است که هر فرد تنها برای یک بار حق ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد و تقاضای بررسی اولویت بعدی را دارد و این درخواست قابل ویرایش یا ثبت مجدد نیست. بنابراین حتما در ثبت درخواست خود دقت کافی را به خرج دهید. درضمن هر فرد می تواند بصورت همزمان بیشتر از یکی از گزینه های بالا را انتخاب کند. به عنوان مثال یک داوطلب می تواند هم درخواست بررسی اولویت بعدی بدهد هم درخواست تغییر دوره داشته باشد، اما در این حالت مشخص نیست با کدام یک از از درخواست های شما موافقت کنند.

 

درنهایت اگر می خواهید درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 را توسط مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا ثبت کنید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا استفاده کنید.

 

داوطلبان بعد از پاسخ سازمان سنجش به درخواستشان در سیستم پاسخگویی و عدم قبولی در رشته های انتخابی می توانند در دانشگاه آزاد ثبت نام نمایند. همچنین، متقاضیان می توانند از طریق سامانه ثبت درخواست دانشگاه آزاد بعد از ثبت نام، درخواست های خود را ثبت نمایند.



سوالات متداول

 

1- ✔️ آیا امکان بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد برای داوطلبان دانشگاه آزاد نیز وجود دارد؟

✔️ خیر، کارنامه سبز کارشناسی ارشد تنها برای داوطلبان دانشگاه های سراسری منتشر شده و متقاضیان رشته محل های دانشگاه آزاد نمی توانند از درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته استفاده کنند.



2- ✔️ آیا برای ارسال درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد باید در سایت سازمان سنجش حساب کاربری ایجاد کرد؟

✔️ بله، عضویت در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش لازمه ارسال درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد می باشد.



3- ✔️ آیا برای رفع محرومیت از کنکور کارشناسی ارشد سال بعد می توان از قابلیت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته استفاده کرد؟

✔️ بله، یکی از گزینه های بررسی اشتباه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد ، درخواست رفع محرومیت از کنکور سال بعد می باشد.

منبع : نحوه ثبت اشتباه در انتخاب رشته ارشد

  انتشار : ۴ بهمن ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 24

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما