محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 142
  • بازدید دیروز : 2119
  • بازدید کل : 574441

اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱


داوطلبانی که نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱را دریافت کرده ولی نسبت به نتیجه کنکور کارشناسی ارشد خود رضایت نداشته می توانند با مراجعه به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش درخواست خود را به ثبت برسانند. سال گذشته زمان اعتراض به نتایج ارشد در اوایل آبان ماه بود و مدتی پس از آن پاسخ درخواست ها از طریق پیامک به داوطلبان اعلام شد.

 

 

داوطلبان شرکت کننده در کنکور کارشناسی ارشد سال 1401 چنانچه نسبت به نتیجه اولیه و ثبت اطلاعات خود در کارنامه کنکور کارشناسی ارشد اعتراض داشته باشند، می بایست درخواست خود را از طریق سامانه پاسخگویی سازمان سنجش به ثبت برسانند. همچنین، لازم است کلیه داوطلبانی که نسبت به اعلام نتایج نهایی ارشد ۱۴۰۱ اعتراض دارند، اقدامات لازم را در همان سایت انجام دهند.

 

سازمان سنجش و آموزش کشور برای این دسته از داوطلبان که به نتایج ارشد خود اعتراض دارند ، قسمتی را طراحی کرده که متقاضیان بتوانند به آن مراجعه کرده و در موعد زمانی ارائه شده درخواست های خود را ثبت کنند. برای آشنایی بیشتر داوطلبان در ادامه مقاله به توضیح نحوه ثبت اعتراض بهنتایج اولیه و نهایی کارشناسی ارشد 1401 می پردازیم.

 

نحوه اعتراض به نتایج اولیه ارشد ۱۴۰۱

سازمان سنجش فقط به اعتراضاتی که از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجشبه اعتراضات ثبت شده است ترتیب اثر می دهد. به همین دلیل درخواست داوطلبانی که به صورت حضوری به سازمان سنجشمراجعه کرده و یا نامه های پستی ارسال می کنند، ترتیب اثر نمی دهد.

 

متقاضیانی که نسبت به درصد دروس، رتبه و تراز قبولی خود که در کارنامه اولیه کارشناسی ارشد 1401 درج شده است اعتراض دارند می توانند در فرصت محدودی که سازمان سنجش در اختیارشان می گذارد اقدام به ثبت درخواست خود کنند. این بازه زمانی معمولا محدود بوده و هنگام اعلام نتایج اولیه ارشد اعلام می شود.

 

پیشنهاد می شود داوطلبان برای آشنایی بیشتر با کارنامه کارشناسی ارشد، رتبه و تراز خود به مطالعه مقاله زیر بپردازند. همچنین با عضویت در کانال تلگرامی و یا صفحه اینستاگرامی کارشناسی ارشد هیوا می توانید تمامی اطلاعیه ها را دنبال نمایید.

 

راهنمای تصویری اعتراض به نتایج اولیه کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

 

ابتدا به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و سپس گزینه ارسال درخواست ها را انتخاب کنید.

 

مراحل راهنمای تصویری اعتراض به نتایج اولیه-1

 

 

در صورتی که عضو سامانه هستید بر روی گزینه ورود به سیستم کلیک کنید. در غیر اینصورت ابتدا باید ثبت نام کرده و سپس درخواست خود را مطرح نمایید.

 

مرحله اعتراض به نتایج اولیه -2

 

 

گذر واژه و رمز عبور خود را وارد کرده و گزینه ورود را انتخاب کنید.

 

 

 

نام آزمونی که می خواهید به آن اعتراض کرده را انتخاب و سال مورد نظر خود را تعیین نمایید.

 

درخواست اعتراض به نتایج اولیه-4

 

 

در صفحه پیش رو عناوینی از نوع درخواست ها را مشاهده می نمایید. بر روی گزینه تقاضای مجدد بررسی نمره کلیک کنید.

 

اعتراض به نتایج اولیه-5

 

 

حال با وارد کردن مشخصات داوطلبی خود می توانید درخواست خود را ارائه نمایید. در ثبت اطلاعات دقت کرده چرا که تنها یکبار امکان ارائه درخواست وجود دارد.

 

مراحل اعتراض به نتایج اولیه-6

 

 

داوطلبانی که قصد ثبت اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را دارند می توانند از سامانه ارتباط پشتیبان ساپ که همان ثبت الکترونیکی درخواست داوطلبان است اقدام نمایند. برای دریافت جزئیات بیشتر در این باره به متن مقاله زیر مراجعه نمایید.

 

 

نحوه اعتراض به نتایج نهایی ارشد ۱۴۰۱

در زمان اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 1401 گزینه ای به عنوان " اعتراض به نتیجه قبولی " به بخش سیستم پاسخگویی سازمان سنجش اضافه می شود که داوطلبان از این طریق می توانند به ثبت اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد خود در سامانه بپردازند.

 

متقاضیان توجه داشته باشند که به منظور استفاده از سیستم پاسخگویی سازمان سنجش ملزم به ثبت نام و عضویت در سایت می باشند . لذا بهتر است قبل از ورود به سامانه از نحوه ثبت درخواست درسایت سازمان سنجش مطلع باشند . سال گذشته زمان ثبت اعتراضات به نتایج نهایی کنکور ارشد، از تاریخ 28 مهر لغایت 5 آبان ماه بود. امسال نیز پس اعلام نتایج ارشد 1401، ممکن است از اوایل آبان شاهد فعال شدن لینک اعتراض به نتایج نهایی کنکور ارشد باشیم.

 

 

به محض اعلام زمان ثبت اعتراض به نتایج نهایی ارشد 1401، در این مقاله اطلاع رسانی می شود.

 

راهنمای تصویری ثبت اعتراض به نتایج نهایی کنکور ارشد ۱۴۰۱

 

ابتدا به سایت سازمان سنجش و بخش سیستم پاسخگویی سنجش رفته و سپس بر روی گزینه ورود به سیستم کلیک کنید.

 

راهنما ورود به سیستم

 

پس از وارد کردن رمز و اطلاعات خواسته شده، بخش کارشناسی ارشد را انتخاب کرده و گزینه جستجو را کلیک کنید.

 

مراحل اعتراض در سیستم

 

از بین گزینه های موجود، بر روی اعتراض به نتایج نهایی کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ کلیک کنید.

 

مراحل اعتراض به نتایج نهایی3

 

شماره داوطلبی و پرونده را وارد کرده و بر روی گزینه جستجو کلیک کنید. در صفحه پیش رو جدید درخواست خود را به ثبت برسانید.

 

مرحله اعتراض به سهمیه قبولی4

 

 

داوطلبانی که پس از مشاهده نتایج نهایی ارشد ۱۴۰۱ در هیچ کد رشته محلی قبول نشده اند می توانند در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد شرکت کرده تا از این طریق شانس دوباره ای برای انتخاب 100 کد رشته محل داشته باشند. برای مطالعه اطلاعات بیشتر در این باره به مقاله زیر مراجعه نمایید.

 

 

 

 

 

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده پاسخگویی به داوطلبان کارشناسی ارشد 1401 هستند تا آن ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین با عضویت در کانال تلگرامی و یا اینستاگرامی هیوا می توانید آخرین اخبار مرتبط در این خصوص را دریافت نمایید.

 

 

 




سوالات متداول

 

1- ✔️ زمان ثبت اعتراضات به نتایج اولیه کارشناسی ارشد از چه تاریخی آغاز می شود ؟

✔️ طبق متن مقاله زمان ثبت اعتراضات به نتایج اولیه ارشد بلافاصله پس از منتشر شدن این نتایج آغاز می گردد .



2- ✔️ نحوه ثبت اعتراض به نتایح کنکور کارشناسی ارشد 1401 چگونه است ؟

✔️ چگونگی ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش در متن مقاله توضیح داده شده است .



3- ✔️ ثبت اعتراض نتایج نهایی ارشد 1401 در چه زمانی است ؟

✔️ معمولا فرصت ثبت اعتراضات همزمان با اعلام نتایج نهایی ارشد است که به محض اطلاع از تاریخ دقیق آن، متن مقاله بروزرسانی می شود.

منبع : اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

  انتشار : ۴ بهمن ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 26

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما