محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 167
  • بازدید دیروز : 507
  • بازدید کل : 605240

سامانه شاد Shad.medu.ir


سامانه شاد که کوتاه شده عبارت سامانه شبکه های اجتماعی دانش آموزان است این امکان را به مدیران و معلمان می دهد تا بتوانند آموزش از راه دور دانش آموزان در شبکه های اجتماعی را مدیریت نمایند . دانش آموزان برای استفاده از مطالب درسی و آموزشی کلاس و مدرسه خود ابتدا باید در سامانه شاد به نشانی Shad.medu.ir به احراز هویت خود بپردازند .

برای مشاوره نحوه احراز هویت در سامانه شاد


با گسترش بیماری کرونا و به دنبال آن تعطیلی مدارس و دانشگاه های کشور آموزش از راه دور از طریق شبکه های اجتماعی افزایش یافت . به دلیل وجود دوره های مجازی ، دانشگاه ها از همان ابتدای دوره تعطیلی از طریق سیستم های مربوطه توانستند آموزش از راه دور را به صورت کامل و از طریق پورتال های داخلی دانشگاه انجام دهند .
برخلاف دانشگاه ها به دلیل اینکه پرتال های آموزش از راه دور در مدارس کشور وجود ندارد به ناچار معلمان و مدیران از شبکه های اجتماعی برای ادامه آموزش و تدریس دانش آموزان استفاده نمودند که با استقبال دانش آموزان و والدین آن ها روبرو شد .
وزارت آموزش و پرورش به دنبال استقبال از آموزش از راه دور علاوه بر برنامه های منظم تلویزیون به دنبال منسجم کردن کلاس های درس شبکه های اجتماعی برای همه دانش آموزان و همه مدارس شده است . به همین دلیل مدیران مدارس باید با ورود به سامانه شاد به آدرس Shad.medu.ir شبکه اجتماعی مد نظر را انتخاب نموده و سپس با ایجاد کانال و گروه های مربوط برای هر درس و یا هر کلاس معلمان مربوط را انتخاب نمابند
دانش آموزان برای آنکه بتوانند از گروه و کانال کلاس درس خود استفاده کنند باید وارد سامانه شبکه های اجتماعی دانش آموزان ( سایت شاد ) شده و علاوه بر احراز هویت خود از پیام رسانی که توسط مدیر مدرسه برای آموزش های درسی انتخاب شده مطلع شوند . به همین دلیل در ادامه نحوه ورود و احراز هویت دانش آموزان در سامانه شاد توضیح داده شده است .

طبق اطلاعیه مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش زمان ورود به شبکه اجتماعی دانش آموزان ( شاد) که قرار بود از 16 فروردین ماه شروع شود به دلیل صیانت از حقوق آموزشی و تربیتی دانش آموزان و حصول اطمینان از اختصاصی و امن بودن بستر ارتباطی این شبکه به تعویق افتاد .


نحوه ورود به سامانه شاد Shad.medu.ir
همانطوری که اشاره شد دانش آموزان برای آنکه بتوانند در شبکه های اجتماعی عضو کانال و یا گروه مربوط به کلاس درس مدرسه خود شوند باید ابتدا وارد سایت شبکه های اجتماعی دانش آموزان شوند . در ادامه نحوه ورود به سایت شاد به نشانی shad.medu.ir توضیح داده شده است .

 

1- ابتدا عبارت سامانه شبکه های اجتماعی دانش آموزان Shad.medu.ir را سرچ کنین

 

 

2- با کلیک روی گزینه مربوط به سامانه شاد وارد صفحه زیر می شوید :

 

 

برای اینکه بتوانید از پیام رسان مربوط به مدرسه خود مطلع شوید ابتدا باید مراحل احراز هویت خود را به طور کامل انجام دهید . به همین منظور همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید باید اطلاعات زیر را به ترتیب وارد نمایید

1. شماره همراه ( این شماره باید شماره همراهی باشد که در ثبت نام اولیه دانش آموزان در مدارس در سایت سناد و یا همگام توسط مدیر مدرسه وارد می شود که معمولا شماره همراه یکی از والدین دانش آموز است )

بیشتر بخوانید: سامانه همگام
2. کد ملی دانش آموز

3. سریال شناسنامه ( که شامل سری حروفی ، سری عددی و شماره سریال 6 رقمی که در صفحه اول شناسنامه درج می شود )

4. تاریخ تولد دانش آموز

5. عبارت امنیتی

 

با وارد نمودن اطلاعات گفته شده و کلیک بر روی " ورود به گروه کلاس من " پیام رسان انتخابی مدیر مدرسه به همراه اسم گروه و یا کانال های درسی به دانش آموز معرفی می شود .

****** برای ورود به سامانه شاد کلیک کنید . ******

یاد آور می شویم که آموزش و پرورش علاوه بر آموزش از طریق شبکه های اجتماعی ، از طریق تلویزیون نیز برنامه های روزانه برای پایه های مختلف تحصیلی برگزار می کند برای اطلاع از برنامه روزانه آموزش درسی تلویزیون می توانید از مقاله ای که در ادامه قرار داده شده است استفاده نمایید .

بیشتر بخوانید: برنامه درسی روزانه تلویزیون برای دانش آموزان


نحوه عضویت گروه درسی معرفی شده سامانه شاد
همانطوری که اشاره شد دانش آموزان برای اطلاع از پیام رسان انتخابی توسط مدیر مدرسه و همچنین گروه های درسی باید در سایت سامانه شاد به نشانی Shad.medu.ir به احراز هویت خود بپردازند . بعد از اینکه احراز هویت تمام شد ، سایت شاد پیام رسان و گروه های آن را به دانش آموزان معرفی می کند . دانش آموزان برای استفاده از این گروه ها باید مراحلی که در ادامه توضیح داده شده است را به ترتیب انجام دهند :

1- نصب آخرین نسخه پیام رسان

2- عضویت در پیام رسان با شماره همراه درج شده در سایت شاد

3- انتخاب گزینه‌ی بات شاد

4- انتخاب نقش خود به عنوان دانش آموز

5- انتخاب نام دانش آموز از بین لیست موجود

6- مشاهده برنامه کلاسی روزانه

وزارت آموزش و پرورش برای استفاده بهتر معلمان و مدیران و دانش آموزان راهنمای کاملی را منتشر کرده است . می توانید برای مشاهده کامل این راهنما مقاله ذیل را مطالعه نمایید .

در ادامه بخوانید: راهنمای تصویری استفاده از سایت شاد دانش آموزی

کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نیز در طول دوران تعطلیلات مدارس همراه دانش آموزان خواهد بود تا در برنامه ریزی تحصیلی و مشاوره درسی از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی راهنمایی های لازم را به دانش آموزان بدهند .

همچنین در صورتی که در مورد نحوه ورود به سایت شاد و نحوه احراز هویت در این سامانه سوال داشتید می توانید از کارشناسای سامانه مشاوره هیوا مشاوره بگیرید . آخرین اخبار مدارس از طریق کانال تلگرامی مدارس هیوا و همچنین صفحه اینستاگرامی مدارس هیوا به اطلاع دانش آموزان می رسد .


سوالات متداول

1- سایت شاد به چه منظوری ایجاد شده است ؟
همانطوری که در متن مقاله بیان شده این سایت به منظور معرفی کانال ها و گروه های هر مدرسه در شبکه های اجتماعی ایجاد شده است .

2- دانش آموزان برای استفاده از آموزش های از راه دور مدارس چه اقدامی باید انجام دهند ؟
دانش آموزان باید در گروه ها و کانال های شبکه های اجتماعی عضو شوند که نحوه عضویت در این گروه ها در متن مقاله توضیح داده شده است .

3- برای اطلاع از پیام رسان معرفی شده توسط مدیر مدرسه چه اقدامی باید انجام شود ؟
دانش آموزان باید در سایت شاد اقدام به احزار هویت نمایند که مراحل کامل آن در متن مقاله توضیح داده شده است .

منبع : سامانه شاد Shad.medu.ir

  انتشار : ۱۶ فروردین ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 104

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما