محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 407
  • بازدید دیروز : 395
  • بازدید کل : 604392

نحوه حذف واحد و ترم دانشجویان دکتری دانشگاه شهید بهشتی


دانشگاه شهید بهشتی در اطلاعیه ای نحوه حذف واحد و ترم ، دفاع از پایان نامه و رساله دکتری و برگزاری دروس عملی را اعلام کرد .

این دانشگاه دستورالعمل و تسهیلات آموزشی را برای کلیه دانشجویان اعلام کرد که به شرح زیر است ؛

۱- حذف بیش از یک درس ( حتی دروس عملی ) در بازه زمانی حذف اضطراری ، به درخواست دانشجو و موافقت شورای آموزشی واحد امکان پذیر است ، مشروط بر اینکه تعداد واحد ها در مقاطع تحصیلات تکمیلی از ۳ واحد کمتر نشوند .

تبصره : در صورت لزوم و با تایید کمیسیون بررسی موارد خاص دانشگاه، سقف سنوات مجاز آموزشی دانشجویانی که به دلیل حذف دروس ، با کمبود سنوات مواجه می‌شوند ، قابل افزایش است .

۲- حذف ترم مطابق قوانین و مقررات آموزشی جاری دانشگاه قابل انجام است . چنانچه با توجه به شرایط ویژه حاکم بر کشور ، دانشجویی تقاضای حذف ترم بدون احتساب در سنوات را دارد ، می‌ تواند درخواست خود را با ذکر دلایل ناشی از این شرایط از تاریخ یک خرداد تا ۱۳ خرداد ماه در سیستم جامع آموزشی گلستان ثبت و ارسال کند . درخواست مذکور پس از تایید واحد ، توسط کمیسیون بررسی موارد خاص دانشگاه بررسی خواهد شد .

لازم به ذکر است حذف ترم بدون احتساب برای دانشجویان دارای معافیت تحصیلی در سنوات ارفاقی ، منوط به عدم مغایرت با قوانین سازمان وظیفه عمومی است .

۳- در صورت برقرار شدن وضعیت عادی در دانشگاه ، کلاس‌ های دروس عملی ، کارگاهی و آزمایشگاهی ، و نیز باقیمانده کلاس‌ های نظری می‌توانند به صورت فشرده از زمان برقراری شرایط عادی تا شروع نیمسال بعد برگزار شوند .

۴- برای دانشجویانی که در ترم جاری دروس ترکیبی ( نظری - عملی ) اخذ کرده‌ اند و در حال گذراندن قسمت نظری دروس خود هستند ، در صورت مهیا نبودن تشکیل کلاس عملی ، این دروس به صورت ناتمام در نیمسال دوم ۹۹ - ۹۸ باقی خواهند ماند .

۵- برگزاری جلسات حضوری دفاع از پایان نامه، رساله و همچنین امتحان ارزیابی آموزشی و پژوهشی با رعایت اصول بهداشتی ، حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه امکان ‌پذیر است . جلسات فوق به شیوه الکترونیکی صـرفا برای دانشجویانی که دارای یکی از شرایط زیر باشند ، قابل برگزاری است .

الف- پیش از بروز وضعیت فعلی کشور ، درخواست دانشجو جهت صدور مجوز دفاع در پیشخوان سامانه جامع آموزشی گلستان ثبت و به تایید استاد راهنما رسیده شده باشد .

ب- بر اساس رای کمیسیون بررسی موارد خاص دانشگاه یا استان ، فرصت دفاع در بازه زمانی مشخصی به دانشجو داده شده باشد .

ج- دانشجویانی که به تایید شورای آموزشی واحد دارای شرایط خاص هستند .

لازم به ذکر است ، جلسات دفاع و ارزیابی به صورت الکترونیکی باید طبق ضوابط زیر برگزار شوند :

الف- صرفا از سامانه lmsplus.sbu.ac.ir دانشگاه استفاده شود .

ب- با نظارت و مدیریت معاون آموزشی دانشکده / پژوهشکده، یا نماینده معرفی‌ شده وی یا مدیر گروه برگزار شود .

ج- جلسه از ابتدا تا انتها از طریق سامانه مذکور به عنوان گزارش رسمی ضبط و نگهداری شود .

۶- آخرین مهلت ثبت و ارسال درخواست های صدور مجوز برگزاری ارزیابی جامع ، تایید کفایت پژوهشی و صدور مجوز دفاع از رساله ، توسط دانشجویان مقطع دکتری در سیستم جامع آموزشی گلستان ، حداکثر چهارشنبه ۱۲ شهریور ماه است .

منبع : نحوه حذف واحد و ترم دانشجویان دکتری دانشگاه شهید بهشتی

  انتشار : ۲۶ فروردین ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 53

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما