محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 97
  • بازدید دیروز : 581
  • بازدید کل : 590176

احتمال کوتاه تر کردن زمان آزمون دکتری از طریق کاهش سوالات


طبق گفته عضو کمیسیون آموزش ، تحقیقات و فناوری مجلس ، لغو یا کوتاه کردن زمان کنکور از طریق کاهش سئوالات یکی از راهکارهایی است که در صورت تشدید کرونا بررسی می شود .

مهدی اسماعیلی از نظارت ویژه کمیسیون بر نحوه برگزاری آزمون دکتری خبر داد و گفت : سناریوهای مختلفی در خصوص نحوه برگزاری آزمون دکتری وجود دارد که در صورت شدیدتر شدن وضعیت شیوع کرونا ، لغو یا کوتاه کردن زمان آزمون برای حفظ سلامت داوطلبان از جمله این سناریوها محسوب می‌شود .

وی با تأکید بر اینکه برگزاری کنکور دکتری بستگی به شرایطی دارد با آن مواجه خواهیم شد ، اظهار داشت : در اولین نشست کمیسیون آموزش در هفته آتی به این موضوع خواهیم پرداخت و با حضور مسئولان اجرایی در این باره تصمیم‌گیری خواهد شد .

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جان و سلامت داوطلبان مهم‌ترین اولویت در رابطه با برگزاری آزمون است ، افزود : باید منتظر ماند و دید وضعیت ویروس کرونا در زمان برگزاری آزمون در چه خواهد بود و تصمیم‌گیری باید با سنجش شرایط در آن زمان انجام گیرد .

بیشتر بخوانید: تعویق مصاحبه دکتری سراسری
وی ادامه داد : قطعا در صورت تشدید شیوع کرونا به هیچ عنوان نمی‌توان آزمون دکتری را به روال عادی برگزار کرد و لازم است سناریوهای مختلفی بررسی شود که قطعا لغو یا کوتاه کردن زمان آزمون از طریق کم کردن تعداد سوالات یکی از راهکارهایی است که می‌توان آن را در کمیسیون آموزش در حضور وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش بررسی کرد .

عضو کمیسیون آموزش مجلس ، ضمن اشاره به ضروری بودن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله ۱.۵ متر در حوزه‌های برگزاری آزمون گفت : وزارت علوم باید حوزه‌های امتحانی بیشتری را برای برگزاری این آزمون در نظر گیرد تا فاصله اجتماعی میان شرکت کنندگان حفظ شود .

منبع : احتمال کوتاه تر کردن زمان آزمون دکتری از طریق کاهش سوالات

  انتشار : ۱۱ تیر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 30

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما