محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 152
  • بازدید دیروز : 603
  • بازدید کل : 589650

اقامت توسط تولد بچه


اقامت توسط تولد بچه یکی از روش هایی است که والدین بسیاری برای اخذ اقامت کشورهای مختلف جهان از طریق آن وارد عمل می شوند. دریافت اقامت از این طریق در کشورهایی مانند انگلیس، امریکا، فرانسه و کانادا با شرایط مشخصی انجام می شود. والدین با تولد نوزاد می توانند از طریق قانون خاک یا خون نسبت به دریافت این اقامت اقدام نمایند.

 

 

 

امروزه اخذ اقامت کشورهای مختلف از طرق مختلفی مانند تحصیلی، شغلی، سرمایه گذاری، ازدواج و تولد فرزند امکان پذیر است. علاقمندان مهاجرت به کشوری دیگر با توجه به شرایط اخذ اقامت کشور مقصد می توانند یک از روش های مهاجرت را انتخاب کرده و پس از طی کردن مراحل قانونی به راحتی اقامت دائم بگیرید.

اقامت توسط تولد بچه از جمله آسان ترین روش هایی است که می توانید برای اخذ اقامت کشورهای مختلف جهان از طریق آن وارد عمل شوید. هر یک از کشورها شرایط خاصی را برای اخذ اقامت از طریق تولد بچه تعیین کرده‌اند که با توجه به این شرایط می توانید اقامت دائم را از طریق فرزند خود دریافت کنید. در این مقاله قصد داریم پروسه اخذ اقامت توسط تولد بچه، شرایط و معایب و مزایای دریافت اقامت با تولد فرزند را به طور دقیق بررسی کنیم.

 

با تولد بچه چه کشورهایی اقامت می دهند؟

در صورتی که قصد مهاجرت دارید، به طور حتم در رابطه با روش های مختلف اخذ اقامت و ویزای کشور مقصد تحقیقاتی انجام داده و می دانید اخذ اقامت موقت یا دائم یک کشور از طرق مختلفی امکان پذیر است. یکی از این روش ها که در چند سال اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده، اخذ اقامت توسط تولد بچه می باشد. شما از طریق تولد فرزند خود در یک کشور، می‌توانید اقامت آن کشور را دریافت کنید.

 

کشورهای مختلف با توجه به شرایط گوناگونی اقامت دائم را از طریق تولد فرزندان اعطا می نمایند. برخی از کشورها پیرو قانون خاک هستند و به کودکان متولد شده در خاک کشور خود اقامت دائم و شهروندی کشور خود را اعطا می نمایند. برخی دیگر از کشورها پیرو قانون خون هستند و به شرط این که والدین کودک تبعه یک کشور باشند، پاسپورت این کشور را به کودک متولد شده نیز اعطا می نمایند.

بیشتر بخوانید: مهاجرت به کانادا

در سایر کشورها نیز اقامت توسط تولد بچه بدون هیچ محدودیت و شرایطی به کودکان تعلق خواهد گرفت و فرزندان هم از طریق هر دوی این قوانین می توانند اقامت دائم کشور مورد نظر را به دست آورند. اما تعداد این کشورها کم است و در صورتی که مایل به مهاجرت و اخذ اقامت توسط تولد بچه هستید، لازم است از امکان استفاده از این روش در کشور مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

 

سوال این است که در کدام کشورها می توان با تکیه بر تولد فرزند اقامت دائم را دریافت نمود؟ از جمله کشورهایی که قانون اقامت توسط تولد بچه را مد نظر قرار می دهند، می توان به آذربایجان، بحرین، اسرائیل، ایران، مالزی، انگلستان، آلمان، اسپانیا، پرتغال، فرانسه، کانادا، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و ... اشاره کرد. البته در میان تمامی این کشورها، تنها تعداد کمی مورد توجه مردم جهان قرار دارند و میزان تقاضا برای اخذ اقامت توسط تولد بچه در این کشورها به نسبت سایرین بسیار بیشتر است. جدول زیر لیست کشورهایی که امکان اخذ اقامت آن‌ها از طریق تولد فرزند وجود دارد را پوشش می‌ دهد.

بیشتر بخوانید: زندگی در کانادا

 

کشورهای آسیایی کشورهای آفریقایی کشورهای اروپایی کشورهای آمریکای شمالی کشورهای آمریکای جنوبی کشورهای اقیانوسیه
آذربایجان مراکش انگلیس باربادوس آرژانتین استرالیا
بحرین گینه بیسائو آلمان گرانادا برزیل نیوزیلند
اسرائیل مصر یونان کانادا ونزوئلا تووالو
ایران لسوتو ایرلند کاستاریکا پاراگوئه فیجی
مالزی نامیبیا اسپانیا کوبا پرو -
پاکستان تانزانیا پرتغال مکزیک اکوادور -
تایوان تونس فرانسه پاناما شیلی -
مغولستان - مالت آمریکا اروگوئه -
کامبوج - لوکزامبورگ جامائیکا گویان -

 

برنده شدن در لاتاری امریکا نیز یکی از روش های ساده و آسان مهاجرت به آمریکا محسوب می شود که داوطلبان زیادی هر ساله در این قرعه کشی ثبت نام می کنند. برای آشنایی با لاتاری امریکا مطالعه مقاله زیر توصیه می گردد.

بیشتر بخوانید: لاتاری آمریکا

 

 

شرایط عمومی دریافت اقامت توسط تولد بچه

در هر یک از کشورهای جهان برای اخذ اقامت توسط تولد بچه شرایط خاصی وجود دارد که در صورت تمایل به مهاجرت دائم به کشور مورد نظر و اخذ شهروندی آن، لازم است تا از این شرایط مطلع باشید. هر یک از کشورهایی که پیشتر از آن ها یاد شد شرایط خاصی را برای اعطای اقامت با تولد فرزند در نظر دارند، با این حال در کنار این شرایط خاص و محدودیت های کشورها لازم است تا به شرایط عمومی دریافت اقامت توسط تولد بچه نیز توجه داشته باشید.

 

برای اخذ شهروندی و اقامت دائم هر کشور از طریق تولد فرزند، یا به قانون خون توجه می شود و یا قانون خاک مد نظر قرار می گیرد. بسیاری از کشورها بخصوص کشورهای واقع در اروپا برای اعطای اقامت از طریق تولد به قانون خون توجه دارند. البته در این کشورها قانون خاک نیز تحت شرایط خاص مد نظر قرار می گیرد. اما این قانون‌ به چه شکل عمل می کند؟

بیشتر بخوانید: مهاجرت به روسیه

قانون خون: در بعضی از کشورها که اعطای اقامت دائم از طریق تولد فرزند پیرو قانون خون انجام‌ می پذیرد، شرط اصلی این است که والدین کودک شهروند کشور مورد نظر باشند. حال یا هر دوی والدین و یا یکی از آن ها. به این ترتیب با تولد فرزند می توانید تابعیت کشور مورد نظر را برای او اخذ نمایید.

 

فرقی نمی کند که کودک در چه زمان و مکانی متولد شده باشد، در هر صورت اگر یکی از والدین او تابعیت کشور مورد نظر را داشته باشند، می توانند جهت اخذ تابعیت این کشور برای فرزند خود اقدام کنند. لازم به ذکر است که این قانون در بسیاری از کشورهای اروپایی به رسمیت شناخته شده و مورد قبول قرار می گیرد.

 

قانون خاک: اخذ اقامت توسط تولد بچه در بسیاری از کشورهای جهان با تکیه بر قانون خاک صورت می گیرد.‌ اما این قانون به چه صورت عمل می کند؟ در صورتی که کودکی در خاک یک کشور (که تابع قانون خاک می باشد) متولد شده باشد، می تواند برای اخذ تابعیت کشور مورد نظر اقدام کرده و به شهروند این کشور تبدیل شود. حال تولد کودک می تواند درون یک هواپیما و در طی مسیر رسیدن به کشور مورد نظر رخ داده باشد.

 

به طور خلاصه با توجه به این قانون تمامی افرادی که در خاک یک کشور متولد شدند، شهروند این کشور محسوب می شوند. تعداد کشورهایی که این قانون را قبول دارند، بسیار کم است و با توجه به راحت بودن اخذ تابعیت این کشورها از طریق قانون خاک، این قانون طرفداران بسیار زیادی دارد. کشورهای آمریکا و کانادا از جمله کشورهایی هستند که می توانید در آن‌ها از طریق قانون خاک برای فرزند خود تابعیت بگیرید.

بیشتر بخوانید: اقامت روسیه

 

شرایط اختصاصی دریافت اقامت توسط تولد بچه

تعداد تقاضا برای اخذ اقامت توسط تولد بچه در کشورهای آمریکا، آرژانتین، کانادا، آلمان، ایتالیا و فرانسه بیشتر از سایر کشورها می باشد. در کنار شرایط عمومی اخذ اقامت کشورهای مختلف از طریق تولد فرزند، لازم است شرایط اختصاصی کشورها را نیز در نظر داشته باشید. در ادامه به بررسی شرایط اختصاصی هر یک از این کشورها برای دریافت تابعیت از طریق تولد فرزند می پردازیم.

 

آلمان: کشور آلمان از جمله کشورهایی است که اخذ اقامت آن از طریق تولد فرزند با تکیه بر قانون خون امکان پذیر است.‌ از شروط اختصاصی این کشور برای اعطای اقامت از طریق تولد می توان به شهروندی والدین کودک که ازدواج آن ها در جریان است اشاره کرد. اگر والدین کودک طلاق گرفته باشند، در صورتی که مادر شهروند آلمان باشد کودک نیز به عنوان یک شهروند آلمانی شناخته می شود.

 

در کنار آن اگر پدر نیز شهروند آلمان باشد، کودک نیز می تواند شهروندی آلمان را اخذ نماید، مشروط بر این که پدر بودن فرد مورد نظر تصدیق شود. شهروندی بر اساس قانون خاک تنها مختص کودکانی است که در کشور آلمان متولد شده‌ و یکی از والدین آن ها حداقل 8 سال در آلمان زندگی کرده باشد.

بیشتر بخوانید: بورسیه تحصیلی آلمان

 

آمریکا: در کشور آمریکا اعطای اقامت از طریق تولد فرزند با تکیه بر قانون خاک صورت می گیرد.‌ ایالات متحده بر هر کودکی که در خاک این کشور متولد شده باشد، تابعیت می دهد. هنگامی که فرزند شما در این کشور متولد شود، یک گواهی به شما تعلق می گیرد که با استفاده از آن می توانید برای فرزند خود شناسنامه و پاسپورت آمریکایی دریافت کنید. هنگامی که کودک شما 21 ساله شود، می تواند جهت اخذ تابعیت کشور آمریکا برای والدین خود اقدام کند.

بیشتر بخوانید: تحصیل در آمریکا

 

آرژانتین: کشور آرژانتین از کشورهای پیرو قانون خاک است. به عبارتی اخذ اقامت آرژانتین از طریق تولد هنگامی امکان پذیر است که کودک در خاک این کشور متولد شده باشد. به این ترتیب حتی اگر والدین کودک تبعه کشور آرژانتین نباشند، با تولد او در آرژانتین شهروندی این کشور به او تعلق خواهد گرفت و می تواند برای اخذ پاسپورت آرژانتین اقدام کند.

بیشتر بخوانید: تحصیل در آرژانتین

 

کانادا: در کشور کانادا نیز می توان بر اساس قانون خاک برای اخذ اقامت توسط تولد بچه اقدام کرد. تمامی کودکانی که در این کشور متولد شدند بدون توجه به این که والدینی کانادایی داشته باشند، می توانند برای اخذ تابعیت این کشور اقدام کنند. جهت اخذ شهروندی کانادا برای کودک خود، به مدارکی از جمله گواهی تولد و فرم درخواست نیاز خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اکسپرس اینتری کانادا

 

ایتالیا: در کشور ایتالیا اعطای اقامت توسط تولد بچه با تکیه بر قانون خون انجام می شود. کودکی که والدین ایتالیایی داشته باشد به عنوان شهروند این کشور شناخته می شود. اگر کودکی در ایتالیا متولد شده باشد تا قبل از رسیدن به سن قانونی می‌ تواند برای اخذ تابعیت این کشور را درخواست دهد. اگر فردی اجداد ایتالیایی داشته باشد، به عنوان شهروند این کشور شناخته می شود.

بیشتر بخوانید: تحصیل در ایتالیا

 

فرانسه: قوانین کشور فرانسه برای اعطای اقامت توسط تولد بچه بسیار سختگیرانه است. امکان اخذ تابعیت این کشور از بدو تولد وجود ندارد و اخذ اقامت وابسته به سن کودک است. کودکان 13 تا 16 سال که واجد شرایط اقامت در فرانسه هستند، می توانند اقامت این کشور را حداقل به مدت 8 سال کسب نمایند. برای سن 16 سال به بالا نیز، اخذ اقامت به مدت حداقل 11 سال امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید: تحصیل در فرانسه

 

 

 

مزایا و معایب دریافت اقامت توسط تولد بچه

اخذ اقامت توسط تولد بچه از روش های پرطرفداری است که بسیاری از متقاضیان برای اخذ تابعیت یک کشور این روش را به کار می گیرند. با این وجود لازم است که از پیامدهای اقامت از طریق تولد نیز آشنایی داشته باشید. بسته به این که کدام کشور را برای اخذ اقامت توسط تولد بچه انتخاب کردید، این پیامدها متفاوت خواهند بود. موارد ذکر شده در ادامه متن از مزایا و معایب دریافت اقامت توسط تولد بچه در کشورهای مختلف هستند:

 

به طور کلی هم فرزند و هم والدین او با اخذ اقامت از طریق تولد از مزایایی بهره مند خواهند شد که این روش اقامتی را بسیار محبوب ساخته است. اخذ تابعیت یک کشور از طریق قانون خاک یا خون بسیار راحت است و کودک می تواند به آسانی پاسپورت کشور مورد نظر را دریافت کند. به این ترتیب کودک به عنوان شهروند کشور مورد نظر شناخته خواهد شد و از تمامی خدمات ارائه شده توسط دولت کشور مورد نظر برای شهروندان خود بهره مند خواهد بود.

بیشتر بخوانید: زندگی در روسیه

خدمات درمانی رایگان، حق رای در انتخابات، فرصت های شغلی عالی در ارگان های ملی کشور مورد نظر و تحصیل به شکل رایگان از جمله مهم ترین مزایای اخذ تابعیت از طریق تولد برای فرزندان به شمار می آید. با اخذ اقامت توسط تولد بچه علاوه بر کودکان والدین نیز از مزایای بسیاری بهره‌مند خواهند بود. در واقع از این طریق اخذ اقامت دائم کشور مورد نظر برای والدین راحت تر خواهد بود. علاوه بر آن والدین از این طریق می توانند جهت اخذ تابعیت برای فرزند خود از بدو تولد او اقدام کنند.

 

معایب اخذ اقامت از طریق تولد فرزند در مقابل مزایای آن قابل چشم پوشی است. با این حال معایب آن بسته به کشور مقصد متفاوت است. سختی یادگیری زبان، عدم موفقیت والدین در اخذ اقامت دائم کشور مورد نظر، شرایط اقتصادی نابسامان در کشور مورد نظر، فرهنگ متفاوت مردم، هزینه های بالای زندگی در این کشور، شرایط نامتعارف بازار کار و... از جمله معایبی هستند که می توانند برای والدین مشکل ساز باشند.

 

به طور کلی در صورتی که مایل به اخذ اقامت یک کشور از طریق تولد فرزند هستید، بهتر است به مزایا و معایب این کار و شرایط زندگی در کشور مورد نظر توجه داشته باشید و تمامی موارد را بسنجید.

در ادامه بخوانید: زندگی در ترکیه

کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوصاقامت توسط تولد بچه را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا در اختیار متقاضیان قرار دهند.



سوالات متداول

 

1- ✔️ چه کشورهایی به واسطه تولد بچه اقامت می دهند؟

✔️ کشورهایی نظیر آمریکا، کانادا، انگلیس، سوئد و ... با قوانین و شرایط مشخصی امکان اقامت توسط تولد بچه را می دهند که جزئیات آن در متن مقاله گقته شده است.



2- ✔️ شرایط عمومی اقامت توسط تولد بچه را ذکر کنید؟

✔️ مطابق متن مقاله شرایط عمومی دریافت اقامت توسط تولد بچه عبارتند از قانون خاک و قانون خون که جزئیات این قوانین در متن مقاله بیان شده است.



3- ✔️ شرایط اختصاصی اخذ اقامت دائم توسط تولد فرزند در کشور آلمان چیست؟

✔️ از شروط اختصاصی این کشور برای اعطای اقامت از طریق تولد می توان به شهروندی والدین کودک که ازدواج آن ها در جریان است اشاره کرد البته برای اطلاع از سایر شرایط اختصاصی به مطالعه متن مقاله توصیه می گردد.

منبع : اقامت توسط تولد بچه

  انتشار : ۴ بهمن ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 18

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما